Nordisk Morris Minor Lager A/S
Nordisk Morris Minor Lager A/S building

MIT HERLIGE LEGEHUS

Fyldt med legetøj

Jeg har nu leget med Morris Minor i snart 50 år, og har lært en del efterhånden. Det vil jeg gerne fortælle dig om, så du måske kan lære lidt mere om Morrisen.

Det bliver nok lidt spredt fægtning. Jeg vil holde min "gammelmandssnak" på siden her og lidt flere tekniske og praktiske oplysninger tilføjet de enkelte varer i webshoppen.
Heldigvis er den yngste af drengene god til IT, og flink til at hjælpe mig.

Jeg har nu i flere år søgt en partner, som kan afløse, når jeg ikke kan mere. Mange har vist interesse, men ingen aftale. Nu er det ved at haste. Måske skal der en utraditionel løsning til? Måske en klub, hvor vi mødes her en lørdag eller søndag formiddag et par gange om måneden, og snakker om udviklingen, vi ønsker, og delegerer opgaver til de fremmødte. Måske flere aktionærer.
Der er mange muligheder for, at vi kan være flere til at nyde alt det legetøj. Kom med dit bud på hvad og hvordan!

Det vil være trist, hvis jeg må lukke. Der ville blive alt for mange dele, der ville forsvinde fra markedet, og det ville blive besværligt at vedligeholde Morrisen med risiko for, at den bliver skrottet.
Vi laver mange dele i Sri Lanka, som ikke findes andre steder. Det meste sælger jeg til kolleger i England.

Parts made by Classic Cars, Sri Lanka

Desværre går det ikke så godt i Sri Lanka. Jeg besøgte dem i marts måned i år, og det var en barsk oplevelse. Det var lige som i mine drengedage under krigen. Ingen import, ingen benzin, ingen materialer, ingen.......
Heldigvis går det lidt bedre nu. Nu kan de få 2 liter benzin om ugen til en motorcykel, og 20 liter om ugen til en bil - hvis de kan betale.
Vi har manglet gas i lang tid, men nu fandt Ravindra en flaske gas, så nu kan vi lave gummidele igen.

Rubber parts made by Classic Cars, Sri Lanka

Kvaliteten er meget bedre end det, der ellers er på markedet, og især vores motorophæng sælger godt i England. Dem de har, er hårde som en mursten, og giver en masse larm i bilen. Vores er bløde som de originale.

Da vi begyndte at lave gummidele, tog jeg nogle originale gamle dele med til Sri Lanka. Vi fik dem analyseret, og fik en recept på gummiblandingen. Vi kan nu købe den originale blanding og fremstille "originale" dele. Det er helt tydeligt, at mange af vore dele er meget bedre end det, der ellers er på markedet.

Desværre er der flere dele der udgår for tiden. Det er svært at finde ud af hvilke, men efterhånden som jeg har sikre oplysninger, må jeg finde ud af, om vi kan fremstille dem i en rimelig kvalitet. Dog er en ikke så god del bedre end ingen del, men jeg gør ellers det jeg kan, for kun at have de bedste dele på hylderne, selv om de er lidt dyrere. Det bedste er altid billigst i det lange løb, og jo mere original vi kan holde Morrisen, jo færre problemer.

Venlig hilsen
Anton
Asferg, den 4.11.22.